Tomislav Goldin – Osnovna škola Remete, Zagreb

U posljednje vrijeme prepoznato je koliko je važno poticati svoje potencijalno darovite učenike. Popularizacija potrebe dovela je do sve većeg broja edukacija i konferencija na ovu temu. Izostaje jasna i propisana struktura rada, podrška kroz financije i pravilnike. U toj situaciji svaki entuzijast radi na svoj način. Iako je to odlično i potrebno, nedostatak smjera ili sadržaja često učini svoje pa škole odustaju od dodatnih programa. Ovo izlaganje ima namjeru prikazati kako izgleda identifikacija i podrška potencijalno darovitoj djeci u OŠ Remete, prvenstveno kroz radionice od 3. do 7. razreda. Radionice su odlična prilika da se djeca druže sebi sličnima, ali i prilika da krenu u svijet znanosti ranije no što obrazovni sustav to trenutno nudi. Osim dodatnog sadržaja radionice imaju cilj podizanja samopouzdanja, kreativnosti, prezentacijskih vještina i društvene odgovornosti. Uključenost u podršku od strane što većeg broja djelatnika od ključne je važnosti za razvoj i manifestiranje njihovog potencijala. Predavanje bi istaknulo i nekoliko problema koje susrećemo u radu s darovitim učenicima. Postoji ideja kako bi osnovne i srednje škole mogle uskladiti svoju podršku darovitima kroz razmjene iskustva, posjete, predavanja jedni drugima i pisanog mišljenja na kraju osnovne škole kao smjernica za nastavak. Od iznimne važnosti ističe se i pronalazak mentora za svakog učenika. U tom pogledu osim srednjih škola, važnost bi dobili fakulteti i njihovo studenti kao mentori. Razvijanje mreže podrške, ali suradnje na vertikalnoj razini bio bi odličan smjer za svakog darovitog pojedinca.